Dacă ai văzut azi un X, când ai deschis rețeaua Twitter, să știi că Elon Musk a schimbat sigla. Compania Twitter se îndreaptă spre rebranding ca X, după ce a renunțat la celebrul logo, care înfățișa o pasăre albastră.
Site-ul web al rețelei de socializare arată noul logo al companiei, dar la URL-ul acesteia încă apare ca twitter.com și butonul albastru „Tweet” este vizibil.
Unii utilizatori au văzut o versiune albastră a siglei X, sugerând că lansarea nu a fost încă finalizată.
Proprietarul Elon Musk și CEO-ul companiei au dezvăluit duminică noul logo, spunând că compania va fi redenumită X și va trece mai târziu în plăți, servicii bancare și comerț.
— Elon Musk (@elonmusk) July 23, 2023
Elon Musk se întoarce la primele sale proiecte.
Musk a numit deja compania-mamă, Twitter X Corporation, și a spus că preluarea lui a gigantului rețelelor sociale a fost „un accelerator pentru crearea X, aplicația totul”, cu referire la compania X.com, pe care a fondat-o în 1999, a cărei versiune ulterioară a devenit gigantul plăților online PayPal.
Elon claims X has the potential to „become half of the global financial system.” pic.twitter.com/vAld756I17
— Citizen Free Press (@CitizenFreePres) July 24, 2023
Like this but X pic.twitter.com/PRLMMA2lYl
— Elon Musk (@elonmusk) July 23, 2023
CEO-ul Twitter, Linda Yaccarino a transmis pe contul său că „X este starea viitoare de interactivitate nelimitată, centrată pe audio, video, mesagerie, plăți bancare, ce creează o piață globală pentru idei, bunuri, servicii și oportunități”.
Twitter a fost fondat în 2006, iar numele vine de la sunetul păsărilor.
„Twitter este pasărea, pasărea este Twitter”, a spus fostul director de creație al companiei de socializare, Doug Bowman, într-un anunț din 2012 despre ultima reproiectare a siglei Twitter.
Actualizarea din 2012 arăta o pasăre albastră de munte, cu ciocul și corpul îndreptate spre cer, în ceea ce Bowman a numit „reprezentarea supremă a libertății, speranței și posibilităților nelimitate”.
Toate iterațiile anterioare ale celebrului logo au fost denumite „Larry the Bird”, după legenda Boston Celtics. Însă, ultimul logo a fost cunoscut pur și simplu sub numele de Twitter Bird.
Primul logo, cel original, a fost creat de Simon Oxley, un designer grafic britanic care a produs de atunci multe mascote pentru companiile online.
Pasărea albastră a fost doar o ilustrație pe care a oferit-o spre vânzare pe site-ul iStock în 2006, de unde cineva de la Twitter a cumpărat-o cu aproximativ 15 USD, după informațiile din The New York Times, din 2014.
Pasărea lui Oxley este era zveltă, cu un ochi stilizat și așezat pe o creangă. Numai că pasărea lui Oxley nu a fost folosită niciodată, întrucât companiilor nu li se permite să folosească imaginile iStock ca logo-uri oficiale.
Biz Stone, un fondator al companiei, a venit cu designul inițial pentru primul logo intern, pe baza iderii lui Oxley, ajustându-l până în 2009 cu ajutorul lui designerului Philip Pascuzzo.
Foto: Twitter.com/Elon Musk